07 augustus 2007

Dinsdag 7 augustus 2007

Ollie op de Veluwe


Hoewel het op het blog een tijdlang stil geweest is, hebben we op Joe Batt's Arm niet stil gezeten!

En voor wie al bang werd dat er niets meer zou komen; geen zorgen. Er is verhuisd en verplaatst, maar we zijn er nog. Zonder Jaap, maar met de JBA-dogs samen gaan we verder.

De hondjes genieten erg van het water, weer of geen weer. Deze foto is van Ollie, afgelopen weekend.



Janet aan de wal

Janet is bij ons de enige niet-zwemmer. Ze gaat wel lekker het water in, maar houdt haar pootjes graag aan de bodem. Haar dochters Jazz en Dolce hebben dat gen voor voetje aan de vloer niet georven, die zwemmen erop los. Tessel duikt het liefst van de steigers af.

Er zijn de afgelopen weken prachtige foto's van de pups van het Z-nest van Cocoa en Ollie binnengekomen van Storm uit Groningen en van Bo uit Odijk (zij is het laatst geplaatste teefje. Het hele nest is nu dus onderdak in fijne thuizen).

Alle pups maken het goed!


Storm


Bo

13 opmerkingen:

Bailey, Chester en Dolce zei

He Pip, fantastisch. We kunnen weer bloggen!
Leuke foto's weer hoor; Chester heeft gelukkig ook het juiste watergen, Bailey is meer van het schatgravers-type. Laat het je wel weten als de schat gevonden is, mag je meedelen. Roosje vindt het water nog maar zo zo, maar doet dapper met de mannen mee. Was natuurlijk weer meer fototoestel vergeten, landschap ideaal, licht perfect, zit ik daar zonder toestel..Volgende keer dus!!
Liefs, Marjan Bailey Chester en tijdelijke Roosje

Anoniem zei

Hoi lieve Pip!

Wat fijn om te lezen en wat zien de hondjes er prachtig uit! Lieve Ollebol en lieve mooie Janet!

Ik wens je mooie tijden toe met het JBA-spul en geniet van al het moois dat ze je geven!

Dikke knuffels! Eef, Sean en Jamie

Anoniem zei

Ja, joepie,eindelijk weer nieuws van Pip en de honden!
Wij hier in Woerden zijn natuurlijk erg blij met de foto van Bo.

Leuk om te lezen dat Janet geen echte zwemmer is,Fiera gaat ook alleen het water in als ze bodem voelt. Een keer is ze wel uit zichzelf gaan zwemmen,er lag een bal in het water waar ik vanaf de kant niet bij kon en als echte balletjesfanaat is het niet te begrijpen dat het vrouwtje er zomaar bij wegloopt.Met haast een wanhopige blik stapte Fiera voetje voor voetje het water in en zwom heel rustig naar de bal om deze netjes uit het water bij mij te komen brengen.

Vorig jaar zomer heeft ze trouwens wel gezwommen in het blauwe meer in Drenthe, waar wij tijdens een bloedhete zomer zelf verkoeling zochten.Samen zwemmen is kennelijk leuker!

Groetjes aan alle bloggers en alle hondjes groot en klein.

Anoniem zei

Hi Pip, wat een leuke foto's toch weer.....Leuk dat er weer leven is op het blog. Bikkel houdt ook graag voetjes op de vloer bij het zwemmen, maar Jill duikt er zomaar in en zwemt graag. Nog liever zit ze gewoon dicht tegen ons aan trouwens!!! Liefs San, Bik, Jill

Anoniem zei

Hai Pip,

Geweldig, die foto van Janet!! Je ziet haar genieten!! En die lieve Storm en Bo, zo mooi. Leuk dat je het blog weer geopend hebt, gezellig.

Met Sandy is alles kits; we hebben net een ommetje gemaakt (Sarah en Sandy allebei los), samen met de katten. Ik denk dat veel mensen hun ogen niet zouden geloven bij dit beeld, hihihi...!! Vanmiddag likte Sandy zelfs Bellapoes dr koppie. Zo lief!!

Zondag waren Sarah, Teuntje, Shona en Teuntje even alleen thuis bij Mirjam en mn moeder thuis. Toen Mirjam thuiskwam zei ze: "Sandy, jij bent stiekem boven geweest, je hebt oliestrepen van mama's traplift op je kop staan!!" Ik had er graag bij willen zijn, die ondeugende snoet van San: "Ja euh...wou ff kijken...!!"

Volgens mij hebben Teuntje en Sandy trouwens een pact gesloten. Teun lag in haar favo standje (op dr rug) en Sandy ging tegen haar aan liggen, Teun keerde zich half om en bleef met een pootje om Sandy heen slapen... Smelt!!

Nog 12 nachtjes slapen, en dan wordt Sandy geadopteerd door Jayne, Jan, Jan jr en Wiesje. Vanaf vorige week heet Sandy dus Sanne, en heeft ze een heel leuk adoptiegezin met een strandhuisje op Texel (waar San al geweest is), een heel leuk huis in Bovenkarspel (lekker dichtbij!!) en een winkel waar ze mee naartoe mag, en waar ook nog eens veel kinderen komen.

Vrijdag had ik een huilende Jayne bij me thuis die afscheid nam van Sanne voordat ze twee weken met vakantie ging. Die lieve, stoere, mooie Sandy... Ben zo vreselijk blij dat ze een mooie stek krijgt. Ze had het niet beter kunnen treffen!!

Lekker dat ik mijn Labrador-ei weer eens kwijt kan. In de buurt heb ik soms het idee dat mensen denken: heb je HAAR weer met dr honden..

Dikke kus,

Esther, Sarah en Sanne a.k.a. Sandy

Anoniem zei

HOERAAAAAAA!!!!!! Mooie foto's weer. Ik heb t gemist om mee te kunnen koekeloeren met alle JBA-hondjes en hun belevenissen. Nou moet ik me alleen nog even aanmelden met mijn eigen naam... Dat moet je even uitleggen...

Blos heeft dezelfde genen als Janet maar ook als Bailey. En Blos is een Bailey.... Snuffelen , graven, jagen, stenen opduiken. Af en toe even kijken wat de ander hondjes aan het doen zijn en dan weer terug, "bodemonderzoek" doen voor de Shell.

Zie je snel!
Dikke Kus van Hester en Blos!

marcel en ilse zei

jeetjemina wat lijkt storm ontzettend op haar papa. zal binnenkort weer even wat foto's sturen.

groet marcel en ilse en een poot van storm

Unknown zei

HIEPERDEPIEP HOERA!!!!
We zijn er allemaal weer!!!!
Lekker om weer te lezen over alle kanjers. Blij dat het allemaal goed gaat, ook met de herplaatsers...
Met oppermoeder Shona gaat het heel goed, ze heeft haar dochter Teuntje echt gevonden. Het heeft een week of 2 geduurd maar nu is het echt dikke mik met die 2!!!
Ja, dikke mik, afvallen is niet Shona's grootste hobby, ongeveer 2,5 kilo is er nu vanaf....
Van de 6 kilo die eraf moet, dus we hebben nog wat voor de boeg met de aardsluie dame!!!hahahaha!!!
Maar ze heeft het enorm naar d'r zin en ik heb zelden zo'n lieve blije hond gezien!!!
De bench is nu voorgoed de deur uit, de dames hebben hun eigen lounge hoek, waar ze nu heerlijk op liggen te ronken... Er is plaats voor 4 dus dan kun je je een beetje indenken hoe het erbij ligt!!
Wat het zwemmen betreft, Teuntje springt zo belachelijk hard en ver de sloot in dat ze binnenkort meteen zonder zwemmen al aan de overkant beland!!! Niet af te remmen.... en moeke staat aan de andere kant al gras vretend trots toe te kijken!!!
Wat is het leven toch prachtig!!!
Dikke kus van ons!!
Mirjam, Teuntje en ShonyPony!!!

Anoniem zei

He Mirjam, Heb je er wel eens over gedacht om samen met je zus boeken te gaan schrijven??!! Ik lig al een half uur onder de tafel van t lachen namelijk! Ik heb me zo'n beetje voorgesteld dat Teun door de lucht vliegt als een soort kanonskogel en dat een iets te dikke Shona met een pluk gras uit r snuitje, totaal relaxed toekijkt met die mooie dromerige ogen van dr; Ik heb t je toch gezegd, echt een kind van mij en dr vader.....zucht!

Blos kan ook zo de vijver in Jumpen. Laatst zei iemand die op haar had gepast; "wat gaaf, Blos kan een bommetje!"

Blos is trouwens ook van 't wildbeheer in 't Stadspark in Groningen. Ze heeft al 4 keer een nestje jonge meerkoetjes belaagd(en gedeeltelijk vermoord....). Ze wilde dan eigelijk vragen of ze wilden spelen, maar die jonge meerkoetjes beginnen natuurlijk keihard weg te zwemmen! Is nu dus gebleken dat ze niet hard genoeg zwemmen.... Blos hapt in een meerkoetje en spuugt t dan weer uit. En dat dan een paar keer. Op zo'n moment is er acute doofheid opgetreden, heeft ze grote rollende ogen en fungeert haar staart als TOMTOM.
Laatst stond ik al een tijdje aan de kant te "schreeuwen" (meestal verstop ik me in de hoop dat Blos in paniek raakt zodra ze me niet meer ziet)toen er een andere (mannelijke) labradorbaas aan kwam en vroeg of hij het even moest proberen. Hij zei 1x: BLOS en nou kom je @$*&#@^hier! Stapt madam gewoon die vijver uit?!

Mmm daar ligt dus nog een uitdaging voor mij.....

Dikke kussen Hes en Blos!

Unknown zei

Teuntje is gelukkig niet zo van de levende of dooie vogels!!!
Alleen als ze ziet vliegen...Da's zo'n koddig gezicht!! Een kop als een gemiddelde hooligan, en dan zo dromerig kijken van ooohh zag je dat??? Die kan vliegen!!
Houden zo denk ik dan maar!!HAHAHA!!
Teun heeft laatst wel naar een stageplaats gevraagd bij de plantsoenen dienst, bij gebrek aan stokken rost ze zelf wel de takken van de bomen en struiken, en over haar kunsten als poepzuiger zullen we het maar helemaal niet hebben...
De opperplantsoenendienstmeneer moest er nog even over nadenken...
Mocht het niet doorgaan is er hopelijk wel nog een plekje vrij bij de harde kern van de F-side, daar zou ze zich ook wel thuis voelen!!!
En onze allerliefste Shona is gewoon de allerliefste Shona!!
Net lag er een verdwaalde tennisbal van Teuntje heel per ongeluk tussen haar pootjes, en ze keek heel geschrokken: als je maar niet denkt dat ie van mij is, en dat ik er dus ook helemaal nog minder dan nix mee ga doe he!!!!!
Nee hoor Sjonnie jij hoeft nix te doen hoor, alleen heeeeel erg lief zijn!!!!
XXX Mirjam, Teuntje en Shona!!

Anoniem zei

Hihihi... Wat moet dat toch heerlijk zijn voor alle nieuwe JBA-mensen!! Te mogen genieten van verhalen over Labra-hooligans en terroristische aanslagen op baby-eendjes, over schatgraven, over poep-eten, oftewel copofragie; volgens onze dierenarts een uitvinding van de Labrador Retriever, ;-)) Welkom in de wondere wereld die Labrador heet!!

Unknown zei

OH ja Pip da's wel een beetje waar....
Maar ze zijn toch eigenlijk altijd heel lief????????
Ze worden alleen niet opgevoed geboren!!! Dus eigenlijk kunnen ze er niks aan doen als ze af en toe iets bijzonders doen....AHUM!!
HAHAHA!!!
XXX MIrjam, Teuntje en Shona

Anoniem zei

Fijn dat JBA toch nog een soort 'doorstart'heeft. Leuk ook om zo ook nog eens wat te kunnen lezen over de ouwetjes!

Met Missy (G-nest) gaat het Toppie. Ze is een echte werkhond en een fanatiek flyballster. Voor de lol doet ze samen met mij ook aan behendigheid.

Sinds een jaar hebben we ook een makkertje voor haar in huis. De JR Baila. Een heel ander typetje dan een labje hoor, maar ze kunnen het echt prima met elkaar vinden gelukkig.

Groetjes, Saskia