28 november 2007

Surprise Party!

Feestje met negentien!!! Joe Batt's Arm-laabs in ons elspeetse bos...

Alweer 2 weekenden geleden werd ik in Elspeet surprised met een party bestaande uit veel van mijn grote vriendinnen en vrienden. Zij kwamen zomaar het bos binnen stappen.
Joris, die natuurlijk van alles wist, riep mij en ik wilde niet komen, was nl bezig, maar hij drong aan. Toen zag ik Blos (van Hester), Jamie (van Eef en Patrick) en Saartje (van Esther) aan komen draven. Daar begreep ik niets van. Toen kwam de rest van het gevolg in beeld, alle dogs en lieve mensen, die laatsten beladen met proviand en bloemen...

Patrick gooit stok na stok, de hondjes apporteren onvermoeibaar!

Het was natuurlijk heel erg gezellig en we hebben lekker gewandeld. Nou ja, voor Sarah was het minder ontspannend dan voor de rest. Ze werd echt belaagd door Chester en diens broertje Jamie kreeg er ook geen genoeg van. Terwijl de volwassen honden helemaal op gingen in de balletjes en stokken, konden de pubers uit het W-nest alleen maar Saar de chocolate diva met haar wulpse heupen bestijgen...

Sarah heeft helemaal genoeg van haar belagers...

Rosie doet natuurlijk weer iets anders dan de rest, ze is geen meute-hond, kom nou!

... hier zijn alle andere honden.

.
honden roedel en mensen roedel; alles is goede vriendjes met elkaar!

Sommige honden hadden elkaar alweer een paar maanden niet gezien, net als sommige van ons mensen. Een bos vol met stokken en ook nog wat balletjes, en 19 laabs, tja, wat wil je dan nog meer...
Het was prachtig om te zien hoe de gepensioneerde teven Claire, Shona en Saartje, en Janet (nog niet met pensioen) die korter of langer geleden nog samen een roedel vormden op JBA, meteen weer naar elkaar toetrokken en ook weer op elkaar gingen reageren zoals ze toendertijd deden

Een tafel vol heerlijkheden voor de mensjes en een traktatie van Claire voor alle hondjes.

Een super lunch stond binnen 3 tellen op tafel; tafeltje dekje!
En toen kreeg ik een PRACHTIG kado! "Pip's JBA fotoboek", met heel, heel veel foto's van heel veel JBA laabjes. Echt geweldig! Ook foto's van 'pups' die ik al lang niet meer gezien had, wat een kanjers en wat geweldig lief van jullie allemaal om foto's te sturen!!Ik was helemaal beduusd en ontroerd van alles; mijn vriendinnen die dit samen bekokstoofd hebben, alle hondjes, het boek... (Dat ben ik nog steeds een beetje, eigenlijk!)
Terwijl we aan tafel zaten met z'n allen, iedereen gezellig pratend met elkaar, voelde ik me heel heel blij; alles is toch, so far, heel goed gelopen en wie heeft er nou zoveel laab-vriendjes en zulke kanjers van mensen-vrienden?!

..." A door is what a dog is perpetually on the wrong side of..." Bailey wilde ook best een hapje, maar natuurlijk snapt weer niemand dat...

Familie portret: Mirjam met moeder Shona (l), vader Ollie (midden) en zoon Tessel (r)

Dochter Teuntje bekijkt alles op z'n teuns vanuit haar eigen hoekje

Lieve Bren van ruim 14,5 jaar vond het echt allemaal best leuk, maar wel vermoeiend...

Bij deze wil ik iedereen heel erg bedanken voor de mooie foto's die jullie mijn vriendinnen gestuurd hebben, en voor de leuke en lieve mailtjes! Echt geweldig!! En voor wie nog eens langs komt op JBA: het boek ligt klaar om bewonderd te worden.



4 opmerkingen:

Bailey, Chester en Dolce zei

Lieve Pip,
wat een fantastische dag was dat he, wat een feest!! 19 laabs bij elkaar, en alleen maar plezier. (Nou ja, eerlijk is eerlijk, mijn Chestertje en zijn broertje Jamie hadden het erg druk met andere dingen).
Ik wil langs deze weg alle mensen heel erg bedanken die ons die prachtige foto's en anekdotes gestuurd hebben. Echt top!! Zonder jullie was het niet gelukt!
Heel heel bedankt!!

Anoniem zei

Nou, Clair en ik vonden het ook erg gezellig, zoveel laabs had Elspeet nog nooit bij elkaar gezien. Fijn dat je het boek mooi vindt, je hebt het verdiend!! Mijn licht beige draagt nog altijd (zoals al wel verwacht was) de sporen van een heerlijke honden-dag.
Heel veel liefs,
Marjan

silvia zei

Wauw Pip,
we kunnen ons voorstellen dat dat echt een SURPRISE was! Wat een goed idee en wat gaaf dat ze dit voor je georganiseerd hebben, je verdient het om zo in het zonnetje gezet te worden. We zijn heel benieuwd naar het boek en komen het zeker een keer bekijken. Hopenlijk zul je nog lang nagenieten van deze dag... groetjes Lianne en Silvia

Anoniem zei

Hoi Pip,
Wat was het leuk he??!!!
Maar ik wil toch even zeggen dat mijn Teuntje blijkbaar wel heel erg op haar broer Tessel lijkt...
Dat is namelijk Teuntje hoor met vader moeder en mij!!!HAHAHA!!!
Ik noem haar ook vaak miniTessel hoor, dus ik snap de verwarring wel hihihi!!!
Nou, het was iig erg gezellig!!! En mooi om te zien hoe de honden met elkaar omgaan, een rennende Shona is vrij uitzonderlijk, dus het was gewoon een topper!!!
Met Shona gaat het alweer beter, het restje van de hechtingen ppppffff.... is er gister uitgehaald. En met een speciaal vies gemaakt honingzalfje komt het allemaal dik in orde!!
De dames zijn weer redelijk verwend van het weekend, de Winner was weer erg leuk!!! Maar drie halsbanden, wat kerstspeeltjes, een nieuwe Kong, en 9 kilo hondenkoekjes!!!! En nog wat kleine dingetjes... Maar ssssstt hoor, ze krijgen het pas met kerst hoor!!!!
Doeg Pip, ik bel je van de week even over die banden, komt allemaal goed!!

XXX Mirjam, Teuntje en Shona!!!