03 november 2007

Shona en het Mobiele Hondenparadijs...

Shona (Farbourne's Wild Irish Rose) op de kaptafel van het Hondenparadijs

Onze grote vriendin Shona heeft weer een nieuw avontuur beleeft. Sinds mei dit jaar is Shona met pensioen na 6 jaar trouwe dienst in JBA. Moeder van het P, S en Y-nest heeft al veel avonturen beleefd, sinds zij in Bovenkarspel woont bij haar dochter Teuntje (Susy Que of JBA), Mirjam en Mirjam's moeder Tineke, maar dit avontuur maakte wel verpletterende indruk!

Shona werd persoonlijk bezocht door het Mobiele Hondenparadijs. Ik denk Shona goed genoeg te kennen om te weten dat zij zich daar ook wel even in de hel gewaand heeft...

"Moet dat nou, wat en toestand, en dat op mijn leeftijd (6 jr) en terwijl ik al menig dekreu het hoofd op hol gebracht heb en moeder ben van 26 kinderen!?"...

Ach het viel natuurlijk reuze mee. Mirjam mailde me het volgende:

"...ik werd echt gek van de haren, 2x stofzuigen per dag is nou eenmaal geen hobby van me, hahaha!!
ze kreeg natuurlijk haar oud hollandse odoornerveense wintervacht, en das hier in huis dus niet echt nodig!!!
dus hup..... lozen die haren!!! Hele dooie plukken kwamen eruit!
dus nu is vandaag de trimster gekomen met het mobiele honden paradijs!!!
ik dacht dat ze alleen die oude ondervacht eruit ging borstelen, maar nee hoor, eerst in bad heerlijk poedelen, 2x wassen, shona was hier niet heel blij mee!!! toen heerlijk droogwrijven, dat was het betere werk!!! toen met een grote blower droogblazen, heerlijk warm en de losse haren vlogen het hele hondenparadijs door!!! daarna heerlijk borstelen, heerlijk, heerlijk, heerlijk, shona zat met de oogjes dicht al kreunend te genieten....hahahahaha, wat een schat!!!!
toen de nageltjes, oortjes, tandjes, glansspray en een heerlijk luchtje ( dat hoefde van ons niet, maar toen was het al te laat!!!) Saar vond het heerlijk ruiken, dat wel!!!! nou onze pony is weer als nieuw!!! en zeker een pond afgevallen, al dat haar joh!!! en een sjans dat ze had in het park, nog meer dan normaal zeg maar!!!
nou ik was een trotse moeder hoor, zo braaf als ze was, nou zei xandra de trimster : ze is het zeker wel gewend om zo'n behandeling te krijgen, ze is zo makkelijk en lief!!! hahahaha, als jaap het ziet krijgt ie een rolling!!!!!!!!!! hahaha !!!"

" Pfff, wat een gedoe. Ik ben toch het type van ' aan mijn lijf geen polonaise'!? Teun of Saar hadden me toch ook gewoon ff schoon kunnen likken?! En anders was ik wel in het gras gaan rollen."

Ja, inderdaad, Mirjam, ik denk dat Jaap hier wel even van zou slikken(ik ook, een heel klein beetje maar...) Shona die van modder en van stof houdt en van NATUURwater zonder zeep... Nee, zo'n behandeling kregen ze niet vaak op JBA en zeker niet van Jaap!
Wij waren zelfs voor de show wars van parfummetjes voor de hond (ruiken ze opeens naar wc-verfrisser ipv naar hond!) en glansspray. Wij waren altijd van mening dat onze dogs van zichzelf lekker roken en dat hun vacht van nature en goede voeding al genoeg glom...)
(Jaap werd al zenuwachtig als ik weer oortjes en tandjes bijhield!)

"Seriously ...Is this your idea of having a good time??"

"... Hm, wel lekker warm, die föhn..."

Maar ja, je bent een vrouw van de wereld of je bent het niet. En Shona is het dus wèl! En in deze nieuwe levensfase is het tijd om weer nieuwe dingen te ontdekken. Zoals het Mobiele Hondenparadijs.
Maar Shona had toch iets anders in gedachten toen ze die car voor het huis zag staan, denk ik. Paradijs??!! Hmmm, onbeperkt eten en aaien en knuffel-kriebels zonder ophouden en ballen enwater en bossen en zee en...

Dus snuitjes, als deze voor je deur stopt, weet je wat er van komt:niks worsten en biefstuk en ballen, maar een spartaanse behandeling..."

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hihihihihi! Oh, oh, oh, die Mirjam, die verzint het toch maar weer mooi hè, het mobiele hondenparadijs inhuren voor haar koninginnetje! Potverdikkie, zo'n luxe behenadeling krijg ik niet eens! Ik zoek nog een kapster voor m'n bruiloft, doen ze ook mensen?? Want shonypony ziet er strálend uit!!!

XXX Eef

Bailey, Chester en Dolce zei

Gut, Shona, meid, wat een behandeling!! Een echte Queen waardig! En wat zal jij lekker ruiken! Mag je vast vannacht mee naar bed..Je mensen zijn maar gek op je!!
De jongens hebben meegelezen. Ik moest even vragen of ze ook modderbaden hadden. Bail wilde weten of er ook gedaan werd aan chocolade-massages en worstpakkingen.
Oke, t is misschien een tikkie overdreven..maar laat Jaap maar lekker zijn rolberoerte krijgen, Tis dat ie in het buitenland woont, maar anders...

Anoniem zei

Geweldig he? Shona kwam apetrots met Sandra (de hondentrimsterette)aanlopen. Dikke vriendjes! En Shonie heeft een ware metamorfose ondergaan, eerlijk is waar. Ze ziet er zo mooi uit, nog mooier dan dat ze al was.

Sandra vond t zo leuk dat Shona onderuitzakte tegen de muur aan, kreunend van genot, oogjes dicht, en zo lief... Dat wisten wij natuurlijk al, maja..

Die chocolade-massage lijkt mij persoonlijk ook wel prettig, maar voor de hond? Misschien is iets met honing, banaan en appel meer geschikt? Kunnen we misschien binnenkort eens proberen?

Ow enne, Eef... Als je een nagelstyliste zoekt voor je bruiloft?? Mirjam maakt geweldig fantastische bruidsnagels!!

Anoniem zei

O.K. ik geef toe dat ik ook graag mag tutten met mijn Clairtje (tandjes poetsen, vachtolie inmasseren, oortjes schoonmaken. Het modderbad regelt Clair zelf), maar een mobiel hondenparadijs gaat Clair en mij iets te ver, maar fijn dat Shona er nu nog mooier uitziet (kan dat?!) en Shona zal vast blij zijn dat je, nu je niet meer 2x daags hoeft te stofzuigen, meer tijd hebt om te wandelen en knuffelen.
Liefs,
Marjan

Anoniem zei

Zo is het dan ook nog eens een keer, Marjan. Shona is net een kat, ze heeft personeel... Viva la Diva!!