05 november 2007

From Naomi, with Love

Naomi, de eerste teef van JBA, moeder en oma van veel JBA-pups

Maryan uit Afferden stuurde me deze prachtige foto van onze lieve trouwe hlemaal mesjokke Naoom.
Het gaat goed met haar en ze voelt zich als een vis in het water bij Maryan en de laabs Huub en Lotte.
Maryan mailt:
"Heb zoals je ziet een foto van je vriendinnetje erbij gezet, lekker koppie he, kijk naar haar oortjes, altijd alert.
Het weekend weer heel veel gedaan, met m'n (honden) kindjes, Naoom had enorm veel energie, en laat nu in het bos met bal, ook duidelijk merken d.m.v. tegen je op te springen dat het balletje een slinger moet hebben, dus......daar gaan ie dan weer..!!!!!
En wee degene die haar bal af wil pakken, dan gaat ze erop........

Ze is niet stuk te krijgen, een echte taaie, met veel pit.

Lotte en Naoom kunnen het heeeel goed vinden met elkaar, en liggen ook regelmatig met konk of floss te piep, kreun en steunen, met de nodige zeehond geluiden, het is hier net een theater."

Ja, Naoom is in haar vorige leven opera zangeres geweest, zei ik altijd. Ze jodelt wat af op een dag! Dat hoor ik verder geen labradors zo doen, behalve dan haar nakomelingen (dochters Claire en Cocoa kunnen er ook wat van, net als onder andere kleindochter Balou, Radar Love of JBA, dochter van Claire en Ollie).
Het is ook niet alléén het jodelen, net zoals een opera zangeres niet alleen maar zĺngt. Nee, de "Naomi's" leggen hun hele ziel en zaligheid in hun gezang! Zeer theatraal en ingeleefd, en dus zo bijzonder!

Lieve lieve Naoom, ik zeg "BIS, BIS!!!! Viva la Diva!"

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad Clairtje kan er ook wat van wat geluiden maken betreft. Laatst was ik in het Goffertpark en toen moest iemand hard lachen om Clair en zei dat ze wel een zeehond leek (qua geluid). Het is dat ik haar stamboom ken, maar anders zou ik denken dat ze een kruising is tussen een varkentje (want knorren kan ze ook goed), zeehond en labrador! We moeten eens bij elkaar komen met Naomi en al haar (klein)kinderen dan kunnen ze samen een mooi concert geven!
Liefs,
Marjan

Anoniem zei

Och ja.. Naoompje met ballen... ik weet nog dat ze een keer meewas op de jBA-reuniedag in Hargen en toen alle honden bekaf en kapot op het terras lagen, stond Naomi nog steeds onder aan de trap met een bal in haar bek te piepen en te knorren... 'Kom nou! Jullie zijn toch niet moe! We hebben nog helemaal niet gespeeld!'Wat ontzettend fijn om te lezen dat ze een heerlijk plekje heeft en dat het goed met haar gaat.

Zeg, is Jamie soms ook genetisch verbonden aan Naoom? Want theatraal piepen: 'Ieeeoooooeeeewaaaaahhhhh!'als in: 'Potverdikkie, wát bén ík moe!' of 'Joehoeeeiiii! Ik ben wakker!'
knorren: 'Grrffnnppppffffgrggggrrrpppfffhhh' als in: 'Ik verveel me' of 'Wat een toestanden' of 'Hehe, eindelijk even liggen'
grommen: 'GGGGGGGGGGRRRRRR GGGGGGRRRRRRRRR' als in: 'IK BEN STERK!' of 'IK BEN GEVAARLIJK' of 'DOE EENS SPELEN!'
huilen: 'iiiieeeeeuuuuwwwwwhhh' of 'ieuw ieuw ieuw ieuw' als in: 'HIJ EET ME OP!'of 'enge hond' of 'eng mens, je staat op mijn poot' of 'ik ga dooooooooood van de pijn';
een combinatie tussen gapen/piepen/huilen/zuchten/steunen/blaffen: als in: 'Ik zit in de bench, al hééééél lang en ik wil er uihuit!, dat ken ik dus ook.

Ach en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik bedoelde dus te zeggen: ik heb ook een operettezanger in huis!!!!

(daar waar Sean niet verder komt dan: ppffpfppffpfpfpfpfpfpffff pppfff ppfpfffppfff ppppfffffff, als in: zo he he, nou, ja, ik ben er weer, gaan we doen, he he!)


Kussen!

silvia zei

Ha ha... die Naomi en haar genen. Wij dachten bij Choco in het begin dat er een aantal zeemeeuwen overvloog, maar het bleek Chookie te zijn die fanatiek op weg naar de bal in het water was. Goed idee van het Naoom-concert: Choco doet graag mee!
Groetjes Silvia

Jack Vanderwyk zei

Naomi heeft zangles gehad van Christina Deutekom. Oefening baart kunst, zegt men, maar het was niet altijd prettig om de eerste pogingen een toonladder te volbrengen te moeten aanhoren. E.e.a. heeft er regelmatig toe geleid dat ik zei: "Naomi, als je nu niet ophoudt laat ik je later heel lelijk opzetten."

Maar goed, ze is nu volleerd en het was kennelijk de moeite waard. Goed om te horen dat Naomi's nageslacht er op zanggebied ook wat van kan :-))

Jaap