26 november 2007

Birthday Boy Ollie!

Onze Ollie, Mardas Midnight Black, 7 jaar jong, happy and healthy!

Vandaag is de verjaardag van onze Ollebol. Ollie, vader en opa van veel JBA-kroost, is 7 jaar geworden
Natuurlijk vieren we dat op gepaste wijze, naar Ollie's wensen.
Ol is namelijk heel goed in het kenbaar maken van zijn wensen en voorkeuren.

Ollie, achter, en zijn zoon Tessel zijn de dikste maatjes.

Zodra er bezoek komt, gaat hij ernaast zitten en laat hij weten wat hij wil: je moet hem op zijn bolle hoofd aaien. Niet stoppen, nee hoor! Dan geeft hij de persoon in kwestie een vriendelijk doch dwingend kopstootje tegen diens arm, wat zoveel betekent als "doorgaan!" Sommige van zijn kinderen hebben deze manier van doen ook.

Ollie, prachtig van buiten én van binnen!

Verder houdt hij nergens zoveel van als van tennisballen, of desnoods andere ballen. Daar kan hij de hele dag mee bezig zijn.
Hij loopt er trots mee rond, gaat ermee liggen, laat 'm uit zijn bek rollen, kijkt 'm na, staat op en pakt de bal weer in zijn bek. Uren is hij er zoet mee. Als een ander uit de roedel hem de bal weet af te pakken (Jazz of Dolce), kijkt hij beteuterd en wacht tot hij kans ziet de bal weer in te nemen.
Ol heeft zo'n brede bek, daar kunnen DRIE tennisballen tegelijk in! 1 Midden achter en 2 daarvoor, naast elkaar. Voor zover ik weet kan alleen zoon Sean (Landrover Defender of JBA) dit ook.

Ol staat in de startblokken om achter de stok aan te gaan...

Naast de bal heeft hij ook een liefde voor stokken, en die moet je dan gooien in het water. (Dat hij die dingen dan terug moet brengen, als een echte retriever, wil er bij hem niet in.) Hij is de grote stokken verzamelaar. Met het grootste plezier gaat hij achter elke stok die je gooit aan, met de al verzamelde stokken nog in zijn bek. Tessel kijkt er met een blik vol wanhoop naar, want hij ziet het spel stranden op deze manier. Jazz en Dolce, als echte teven net wat feller dan de reuen, pikken het niet. Ze belagen Ol en trachten zo de stokken terug te winnen.
Ol vindt het allemaal best.
Het is zijn feestje. En niet alleen vandaag. Elke dag is voor Ollie een feestje. Het leven is een feest, en hij is uitgenodigd. Dat is Ol's instelling, dat is hem ten voeten uit.
Een heerlijke jongen!

Vader Ol (voorop) en zoon Tessel op avontuur.

.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hartelijk gefeliciteerd lieve Ollebol!! Wat ben je toch een kanjer!We wensen je een fijne dag en een prachtig nieuw levensjaar toe, waarin we vast weer veel mooie avonturen gaan beleven! Tot gauw, Clair en Marjan

Jack Vanderwyk zei

Ollie! Ollie is jarig! Mijn grote trots! Gefeliciteerd jongen, nog heel veel fijne jaren wens ik je toe vanuit Nice!

Jaap

Anoniem zei

Ha die lieve liefste Ol! 7 Jaar oud en je ziet er nog uit als een jonge god! Wij wensen je vanuit Purmerend nog héél veel gelukkige jaren toe!

Ik herken veel van Ol's beschrijving, Sean lijkt in veel opzichten op Ollie - qua bouw en postuur natuurlijk (Ol's zonen en dochters en kleinkinderen pik je er altijd uit) - maar ook qua karakter -althans voor zover het balletjes betreft. Aan één balletje heeft Sean nooit genoeg, minstens twee en soms, als hij geconcentreerd is en in de goede volgorde de balletjes oppakt, passen er drie! Sean is geobesdeerd door balletjes. Zodra wij ons bestek neerleggen, gaat Sean zijn ballen verzamelen. Standaard. De enige manier om Sean te laten stoppen met spelen, is de bal oppakken, laten zien met een duidelijk 'stoppen sean'en de bal duidelijk wegleggen.... wat tot gevolg heeft dat Sean tijdenlang op zijn mooist kan zitten smachten naar de bal, waarbij hij afwisselend naar jou en naar de bal kijkt.... ook heel vermoeiend is dat Sean iedere dag een favoriet uitkiest - uit zijn twee of drie ballen, is er één het belangrijkst en als die per ongeluk onder een ast of bank rolt, kan er niet doorgespeeld worden zonder dié bal. Meestal kan Sean er niet bij, wat tot gevolg heeft dat Sean een tijd lang in de keuken staat (of voor de bank of voor de kast), ROERLOOS, alsof hij de bal dwingt om er onder vandaan te komen. Soms vermoeiend, maar meestal een heerlijk schouwspel om te zien!!!!! Het zal wel in de genen zitten :-)!

Dikke knuffels! Eef

Anoniem zei

Hoi Ollie, je zou het niet zeggen maar volgens mij ben jij mijn opa. Ik wil je vanuit Hoofddorp van harte feliciteren en ik hoop je snel te zien. Zal je is wat meemaken. Ik ben ook gek op ballen en stokken (ballen kan ik heel goed pikken en de politie heeft mij nog nooit gesnapt) Ik bel je snel. Uiteraard ook gefeliciteerd van mijn baasjes, Onno, Cari en Wilco,

heel veel likjes, Ishra

Bailey, Chester en Dolce zei

Lieve lieve Pip,
heel erg vreselijk veel gefeliciteerd met je Ollebol!!
Wat een prachtige karakterschets, helemaal Ollie ten voeten uit! Wat is het toch een schat, he. Ik weet nog dat hij hier logeerde, wat een plezier was dat. We hadden toen nogal wat bezoek over de vloer, en de meesten hadden zoiets van "wat, 4 reuen thuis??"Tot ze de boys zagen, toen waren ze helemaal om. Van mijn moeder mocht Ollie zelfs bij haar komen logeren...en dat wil wat zeggen!!
Nou ja, om kort te zijn, een hond uit duizenden. Ik ben er zó trots op dat ik zijn zoon en zijn kleinzoon bij mij heb wonen!!
Ol, nog een hele fijne dag!!
Chester en Bailey

Anoniem zei

Ow jee, wij zijn weer eens te laat... Lieve Ollie, van harte gefeliciteerd met je verjarigdag!! Wensen dat je een grote jongen zal worden hoeft niet meer. Je bent de kanjer der kanjers van JBA (van de zwarte jongens dan, mijn Sarah is natuurlijk de mooiste, liefste, schattigste van de bruine dames, hihihi..).

Veel liefs en knuffels,

Esther en Sarah