02 maart 2008

Some day...!


Tessel in de ring, terwijl hij wordt bekeken door de keurmeester

Zaterdagmorgen, 1 maart. Mijn ouders passen in Elspeet op alle honden en wij zijn in Groningen voor de Martini Dog Show. Tessel en Sailor, de twee (half)broertjes, gaan samen naar show. Hun eerste show!

Spannend, maar de boys vinden het vooral leuk! De show is bij ons om de hoek, dus we lopen vertrouwd door 'ons' park. Daar kan ik Sailor er nog nèt van weerhouden om in een vieze moddersloot te springen... Aan speciale glansmiddelen of honden-parfums doen wij niet. Onze mannen zijn puur natuur en ze glimmen van gezondheid. Goed voer en het Goede Leven, maar een modderbad is weer het andere uiterste!!

Sailor zwiept vrolijk met zijn staart terwijl hij in de ring staat

Tegen alle verwachting in, steelt onze grote Tessel, onze metroman, toch een beetje de show! Hij is behoorlijk uit de kluiten gewassen; er lopen labrador reutjes rond met half zulke lange benen als Tessel.... maar we werden teruggeroepen in de ring... En alleen de U-tjes worden terug geroepen! We krijgen zelfs een plaatsing, de 4e!

Ik had Tessel's nummer al afgedaan en die van Sailor opgespeld, want daar moest ik na Tessel mee in de ring... Heel snel Tessel's nummer maar over dat van Sail geplakt dus! Wat waren we blij verrast en TROTS! ("We", ja, want we hadden een hele JBA-fanclub mee!)

Thuis, in de tuin, nemen onze mannen samen de dag nog eens door...

Ook buiten de ring was de show een hele belevenis voor de jongens... Op weg naar de uitlaatplaats passeren we honden in alle soorten en maten. Sail snuffelt nieuwsgierig aan een Mexicaanse naakthond; brr! Geen haar! En Tessel staat op de uitlaatplaats zeer gebiologeerd naar een minuscuul maar deftig gekapt en geparfumeerd wit schepsel te kijken. "Ja, Tess", zeg ik,"dat is óók een hond." Hij gelooft het maar half, en het is ook meer een langharige cavia.

Stoere Murphy, met zijn typische trouwe-lieve-ik-probeer-t-te-snappen-look

Alsof twee mooie show-rapporten en een U-tje nog niet genoeg zijn voor 1 dag, komt later die middag Murphy (Kid Creole of JBA) met zijn beste vriend Marci, laab van bijna 15 en hun baasjes, als klap op de vuurpijl ook nog bij ons langs!!

Murphy is een heel speciale jongen, die een grote plaats heeft in mijn hart. Hij heeft het heerlijk bij Paul en Inge en Marci, maar o wat mis ik dat mannetje nog steeds ontzettend, en hij is alweer bijna 2 jaar geleden verhuisd.

"Zo, ff geplast en gepoept in Pip's tuin, dan heeft ze me altijd een beetje bij zich..."

Heerlijk om hem te zien en door hem te worden besnuffeld en herkend en over mijn wangen gelikt! Goede geweldige Murfe-smurf! We zien hem en zijn roedel gelukkig snel weer! Wat is hij goed uit de verf gekomen bij zijn nieuwe roedel: zekerder, minder onthutst, minder vraagtekens in zijn snoet!

Nee, dit is geen zeehond, dit is 7 weken zwangere - en zeer ontspannen Bisous!

Tja, en toen moesten we weer snel naar Elspeet, naar de andere hondjes en... Bisous ophalen onderweg! Want vanaf nu is ze weer constant bij ons op Joe Batt's Arm. Over 2 weken is zij uitgeteld... Ze moet nu goed in de gaten gehouden worden en bovendien kan ze zo vast wennen aan de werpkist en 'haar' kamertje.


Bisous is lekker dik aan het worden, en zo hoort het ook. Vanaf de 6e week zie je de buik vaak pas echt dik worden. Ze heeft ook al heel opgezette tepels en dikke borstjes; de natuur doet haar werk! En Bisous loopt nog lekker mee in de roedel. Ze ging zelfs even achter een balletje aan. Dat rolde onder de auto. Ze probeerde eronder te kruipen maar bedacht zich, want die buik van haar zat toch in de weg!

Bisous speelt met de roedel in ons bos

Bisous past weer naadloos in de roedel Net als Sugar trouwens, die ook sinds een paar dagen weer terug op JBA is. Er wordt heel wat aan de bek gelikt en gesnuffeld en herkend en begroet. Ons kleine franse Bizoentje is nog aanhankelijker dan anders; ze volgt me op de voet en strijkt neer waar ik ga zitten. En er wordt nogal wat op en neer gelopen om de puppy-kamer op orde te brengen. Maar we zijn er bijna klaar voor!

Zondagmiddag, knuffelen met Janet, Rosie en Bisous

Wat een weekend! Twee volle dagen vol mooie momenten en heel welkome verrassingen, en een vol-zwanger teefje aan mijn voeten. Zij wacht vol vertrouwen af, terwijl in haar de pups hard groeien. En ik, ik houd haar nauwlettend in de gaten, en kijk vol verwachting uit naar de komende 2 weken. Wat een dag, wat een geweldige 2 dagen!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

JAAAAHAAAA!!!!!
Die Tessel!!!! Wat een topper zeg, we zijn zo vreselijk trots op hem!!
Maar wat een vertrouwen in deze vent zeg, we moesten ons zeer diep schamen!!!Natuurlijk is hij de allermooiste broer van mijn Teuntje, en Shona heeft natuurlijk altijd al alle vertrouwen in de schoonheid van haar mooie zoon gehad!!!!
Onze miniTessel wordt meteen ook anders bekeken, ze was voor mij al de mooiste maar nu heeft ze toch ook een mini U-tje gekregen van ons! en Sailor...wat een kanjer is dat zeg, zijn mama is heel trots op hem en we houden ook groot van hem!!
Op naar Leeuwarden zou ik zo zeggen????
Veel liefs van de drie dames hier, en van mij natuurlijk ook!!!!
XXX Teuntje, Shona, Sarah, en Mirjam!!!

Jack Vanderwyk zei

Hartstikke gefeliciteerd met deze prachtige resultaten! En wat geweldig dat Murphy langs kwam! Ik duim voor Bisous, het gaat allemaal goed komen! :-))

Groetjes,

Jaap

Anoniem zei

Jeetje, wat geweldig Pip! Betekent dit dat ik met Sean dus ook maar ringtraining moet oppakken? Hhihihi, ik zie ons al staan met Dublin, Sean en Tessebes! Maar wat super dat je met je gróte jongens zo'n goed resultaat hebt gehaald! 'T zijn natuurlijk ook prachthonden!

En Bisosutje! Zwanger kippetje! Ik ben zo benieuwd en wacht op afstand in spanning af!

Dikke kussen en geniét er van, he!
XXX Eef, Jamie en Sean

Anoniem zei

Wat ziet Bizoentje er lekker gezellig mutsig en op en top zwanger uit!! Spannend...

En tja...ik twijvelde er geen moment aan dat Tessel een U-tje zou krijgen, hihihi... En ook nog eens de vierde plaats!! Geweldig! En Sailor...die komt er ook wel!

Dat hoofd van Murphy...wat een plaatje, he? Sooooow vreselijk lief! Die expressieve rimpel in zijn voorhoofd! Wat mooi dat ook deze schat op zo'n goeie plek terecht is gekomen.

Mirjam is helemaal in rep en roer, die wil nu met Teuntje ook naar een show...hellup!! En Shonie kijkt alleen maar of ze zeggen wil: "Pfff...ik wist t wel, die koters van mij schoppen het allemaal ver. Waar doen jullie zo moeilijk over?".

Ongelovelijk, Shona de hartendief, wat is die schat lief met een hoofdletter F!!

Anoniem zei

Uhm... Ik bedoel L.. Blondt..

Anoniem zei

Gefeliciteerd met de mooie resultaten!!
En wat ziet Bisous er heerlijk uit zo liggend als "zeehond".
We kijken uit naar de geboorte van de pups, gelukkig duurt het niet meer zo lang...
Groetjes Thierry en Fokelina.

Anoniem zei

Cuba is heel trots op haar broer, echt stoer hoor..! 1e show en dan gelijk zo goed scoren! Succes met de zwangere Bisous, dat er maar lieve gezonde pupjes mogen komen..

liefs van cuba en haar onderdanen;-) kick en maaike