13 maart 2008

Het duurt altijd langer dan je denkt...

Bisous wacht rustig af...

Bisous is nog rustig. Ze volgt me op de voet, maar ze is ook nog erg graag in de roedel. Lekker snuffelen, even op een loopse Sugar of Janet rijden. (Ja, haar dikke buik en volle boezems weerhouden haar daar niet van hoor!) En een paar passen in draf, daar zegt ze ook geen nee tegen. Maar het overgrote deel van de dag brengt zij liggend en soezend door. Af en toe lekker knorrend, erg ontspannen allemaal. 

"... De melk is er, waar zijn mijn babies?..."

Haar lichaam is de afgelopen dagen weer veranderd. De dikke buik heeft zich meer naar achteren verplaatst, in de lendenen. 10 Dagen geleden was haar buik-met-boezem-omvang 84, nu al 91... Ze drinkt veel en eet nog altijd met smaak. Wel heeft ze vaak de hik. Vind je het gek, met zo'n gevuld lijf!?... En plassen en poepen moet nu heel vaak, ook daarvoor is in Bisous weinig plek over!

Bisous en Juliette houden de werpkist warm!

We zitten dagelijks een paar keer in de werpkist. Zo is Bisous al goed gewend aan haar kamertje en die hele grote 'mand'. Ze vindt het allemaal al heel gewoon.
 
Bisous vol met haar puppies.

Vanmorgen had ik haar even in haar puppykamer alleen gelaten, zodat ik snel kon douchen. Trof ik mevrouw daar, zittend in haar werpkist, alsof ze zeggen wilde: "Ik ben er wel klaar voor, geloof ik."

Ollie, de Grote Stokken-verzamelaar.

Overigens is niet iedereen vervuld van het grote wonder dat hier weer zal plaatsvinden. Neem Ol; hij geniet in het bos en van zijn speeltjes. Hij heeft niet eens last van de loopse Sugar en Janet! We hebben hier plek genoeg om de heren en dames te scheiden.

Terwijl Ol aqua-jogt, zwemmen Dolce en Tessel (linksachter) hun baantjes.

Terwijl ik met Bisous op huis en haard paste, nam Joris Ol, Tessel en "de pups", zoals ze hier nog altijd heten (Dolce en Rosie) mee naar het water. 

Ol lijkt wel een hert met een imposant gewei!

Ollie paradeert aan de oever. Heen en weer, heen en weer rent hij dol enthousiast en onvermoeibaar door het water. En verzamelt stokken. Niet de kleinste! Maar Ollie is ook geen kinderachtige jongen!...

He, hoezo?? "Naar huis??" Nog lange niet, nog lange niet!"...

De roedel gaat zijn gang, Bisous is rustig en vol zelfvertrouwen, en daar tussen door bewegen wij ons. Allemaal houden we Bisous nauwlettend in de gaten. Graaft ze?? Rilt ze? Is ze onrustig??? Nee, nog niets van dat al. "Wanneer komt het nou?" vraagt men Bisous en mij vele keren per dag. Het komt wanneer het komt. Het gebeurt wanneer Bisous en haar babies er klaar voor zijn. En dan is het goed!

Tja, Judith Herzberg schreef het ooit in een versje:
"Het duurt altijd langer dan je denkt,
ook als je denkt
het zal wel langer duren dan ik denk
dan duurt het toch nog langer
dan je denkt".

Zo is dat voor de mensen die op een pupje van Bisous hopen, de trouwe friends en family van Joe Batt's Arm, zo is het voor ons.

6 opmerkingen:

Bailey, Chester en Dolce zei

Wat is ze toch een topzware topper, hè!!Prachtig, die foto's!

Wat ligt ze daar lekker relaxed, helemaal ontspannen, wetend dat de roedel- leider op 2 benen alles onder controle heeft. Vol vertrouwen.

Pff, aan al het wachten komt een eind, das zeker, maar ze houdt iedereen wel in spanning. Volgens mij houdt ze wel van wat aandacht, als een echte franse diva!

Anoniem zei

Dar sluit ik me helemaal bij aan, Marjan! De moeder-in-spe ligt er prachtig bij: nog even wat groeien in mijn buik, het is nog niet zo ver en ik weet wel wat ik doe!

Maar dát ze gaan komen, daar is geen twijfel over mogelijk. Geduld, geduld, heel veel geduld!

Succes, moeder in spé en roedelmoeder en -vader, met deze spannende dagen! We leven in spanning en vol ongeduld met jullie mee!

Dikke kus! Eef

Anoniem zei

Fijn om wat lezen over Bisous.
Ze ziet er inderdaad heerlijk op en top zwanger uit. Mooie dame!
En het gedichtje wat je er bij hebt gezet is zo treffend!
Geduld is een schone zaak, maar ja wachten duurt inderdaad tóch vaak langer dan je denkt en wilt.
We wachten toch nog maar even in spanning af en hopen snel iets te horen.
Succes met de bevalling Bisous, we denken aan je! En jullie natuurlijk ook succes, gaat vast goed komen!

Groetjes van Thierry en Fokelina (uit Leeuwarden)

Anoniem zei

Wat spannend allemaal!! Vooral ook voor de mensen die een pup van Bisous willen hebben. Spannend, spannend!!

Wat me op de foto's ook opvalt is dat Bisous zo'n opgewekt 'het is best gezellig om zwanger te zijn-gezicht' heeft. Sommige zwangere hondjes hebben zo'n dromerige moeke-blik in hun ogen. Voor Bizoentje is het hele leven een feest, volgens mij.

Nouja, iedereen nog maar even geduld. Hier brandt al weer een kaarsje om licht, liefde en positieve energie richting Elspeet te zenden. Pfff...lekkere zweverige tekst weer, maarja, je weet maar nooit waar het goed voor is, hiihhi...

Liefs,

Esther Hay

Anoniem zei

Geweldig goed nieuws,gefeliciteerd met je eerste eigen nestje,Pip.Het ziet er weer heel schattig uit, die kleine pupjes.
Heel, veel plezier met het kleine grut!
groeten uit Woerden,
Anneke

Anoniem zei

Gefeliciteerd hoor, het zijn weer mooie pup's!

Heb het hele enerverende bevallings verhaal met een glimlach gelezen.

Groetjes vanuit Almere, Saskia