08 december 2007

Two of a kind!

Spetter (een kleine Freddy) en Storm (een kleine Claire)

Spetter (Twinings Tea of JBA,) en Storm (Xtremely Black of JBA) zijn twee handen op één buik.
Spetter is een dochter van Cocoa en Freddy uit het 11-puppige T-nest. 
De familie van den Berg was zo blij met haar, dat de kinderen werd beloofd dat er een tweede JBA-laab bij mocht wanneer de familie verhuisd zou zijn. En belofte maakt schuld... 
Het werd Storm, het enige zwarte pupje uit Claire's X-nest.

Storm zit mooi en geeft pootjes; ze kijkt allerliefst en voert dus vast iets in haar schild...

Storm is een halfzusje van Spetter, of eigenlijk nóg meer dan dat. Moeders Cocoa en Claire zijn halfzusjes, en ze werden allebei door Freddy gedekt.
Ze wonen in Leusden bij 2 gezellige meiden en hun ouders.


Lieve, bedachtzame Spetter...

Simone mailt:"... hier in Leusden gaat het ook erg goed met de dames Spetter en Storm en we wandelen en spelen heel wat af met ze. 
Spetter blijft zich gedragen als de oudere en voelt zich zelfs verantwoordelijk voor haar kleine halfzusje die alleen maar wil spelen en knuffelen en absoluut haar naam eer aan doet! Een mooi voorbeeld was afgelopen weekend. Ik ging heel stoer met de honden een boswandeling maken in de storm en regen. De honden vonden het heerlijk, Storm dook direct alle plassen en sloten in en sleepte enorme bomen met zich mee. Spetter houdt haar dan af en toe in de gaten, maar al dat wilde gedoe hoeft van haar niet zo. Spetter heeft op haar eigen tijd zo nu en dan een wilde aanval en krijgt Storm dan wel uiteraard direct mee (die wil wel!). Tijdens de wandeling in de gietregen keek ik even de andere kant op voordat ik een heuvel opging en was plots de honden uit het oog verloren want ze waren voor mij uit gerend. Ik liep daar maar te roepen naar ze, maar ze waren in geen velden of wegen (uh, in dit geval het bos) te bekennen. Had ik nog niet eerder mee gemaakt. Ik begon een beetje in paniek te raken, want ik liep (voor mijn gevoel) al enige tijd keihard te roepen en wist niet welke kant op te gaan..... Toen bijna de tranen in m'n ogen sprongen schoot Spetter opeens van achter langs mee heen en stond voor me stil en bleef me aankijken. Ik helemaal blij natuurlijk en vroeg haar Storm te zoeken. Ze rende weer terug en stopte af en toe en keek dan om om te kijken of ik wel volgde. Ik roepend naar Storm en door de storm (!) er achteraan. Uiteindelijk een heel eind verder op hoorde ik opeens een man roepen: Ze is hier hoor! En ja hoor, Storm was daar heerlijk aan het stoeien met een andere hond (10 x zo groot als zij zelf!) en had een reuze plezier maar was ook weer blij toen ze mij zag. Op de terugweg bleven ze dicht bij me. Mooi he?"

Jet met Spetter en Storm kijkt toe

Mooi om te zien hoe twee honden samen al een roedel vormen. Je ziet zoveel nieuwe kanten van je hond wanneer er een tweede bij komt. Twee honden zorgen voor honds gedrag onderling terwijl een hond alleen vaak echt een 'mensenhond' is in huis. Voor allebei is veel te zeggen. 
Spetter en Storm boffen met elkaar en met hun mensjes!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Die Storm!! Dat zal schrikken zijn als je je hondjes niet meer kunt vinden. Misschien dat moeder Clair eens een hartig woordje moet spreken met Storm. Als pup van Clair zou ze toch moeten weten dat ze best even vooruit mag rennen, maar dat ze altijd in de gaten moet houden waar haar "baasje" is...
Heel veel liefs,
Clairbonny en Marjan

Bailey, Chester en Dolce zei

Lieve familie van den Berg,ik zag jullie reactie op jbafotoboek staan, en inderdaad....het boek is al af. Soms gaat er wel eens iets verkeerd, of naar het verkeerde adres of zo. En soms komt het dan toch helemaal goed; met de schitterende foto's op Pip's blog!!
En wat een prachtig stel. En ook zo'n herkenbaar verhaal.Zelf hebben we ook 2 honden; Bailey was 3 toen Chester kwam, en hoewel ze nu (bijna) even groot zijn, blijft Chester voor Bailey toch altijd het kleine broertje waarop hij moet (en heel graag wil) letten. En Chester...??Die maakt daar lekker misbruik van!!

Anoniem zei

Bij deze willen Clair en ik een rectificatie vragen: Het is op de foto waar storm op staat zeer duidelijk uit blik en houding dat zij niets in haar schild voert (uiteraard niet dat doen pups van mijn Clairtje niet). Ze wil gewoon geknuffeld worden!!
Liefs,
Trotse moeder Clair en Marjan