19 december 2007

Irish Indi van het I-nest

Dat ben ik, ja, Indi, dochter van Grace en Sailor, precies 5 jaar en 1 dag oud!

Vandaag ontving ik een mail van Erik Winkelaar. Hij is samen met Carien het baasje van Indi. Indi is een zusje van Sam, die gisteren op het blog stond. Ik word daar helemaal blij van; binnen 24 uur hoor ik van 2 nestgenoten die het geweldig doen en gelukkig zijn!
Erik's ode aan zijn laab en de foto-shoot van Indi wil ik jullie niet onthouden. Enjoy!

"... Ik stuur je wat foto's van onze Indi, de liefste lab die er maar is, maar dit zal iedere lab eigenaar van z'n labje zeggen niet waar!"

...maar hier lijk ik ook sprekend op mijn zusje Sarah, uit het 1e nest van Grace en Sailor!

"Met Indi gaat het heel goed.
Zwemmen is favoriet, ze geeft zelfs zwemles aan honden die maar wat liggen te spartelen, gaat ze erachter zwemmen en duwt met haar neus tegen de kont aan, zo moet je het doen! Balletjes zijn ook heel leuk maar de bal retourneren is errug moeilijk, heeft ze gewoon vertikt om te leren, hoezo loslaten, ja dag straks krijg ik hem niet meer terug!"

... en dit was ik als hele kleine lieve lieve pupsel-pup!!!

Kleine Indi in volle concentratie...

"Wat betreft aandacht van de reuen in buurt, daar komt ze niks tekort.... We wonen op een hoek en ik zie regelmaat reuen voorbij gesleurd worden door hun baasjes omdat ze niet verder willen! Indi heeft alleen een schoonheids foutje, ze heeft een erfelijke aandoening aan haar neus (versnelde groei van de hoornlaag), begon toen ze ongeveer 9 maanden was , het heeft zich gelukkig niet uitgebreidt en ze heeft er geen last van. Ach who's perfect! Ze ligt daarentegen wel perfect, altijd met de pootjes gekruist, nog net de pink niet in de lucht, hihi."

Hier zie ik ook Sarah en broer Nero (Irish Pride of JBA) uit het I-nest

"De eerste foto van Indi heeft ook tijden op de website gestaan, ik zie hem alleen niet meer terug, Indi is erg van slag, ze heeft nl. sterallures. Als pup heeft ze haar tv debuut gemaakt. Ze was uitgenodigd voor de puppenparty bij de dierenarst en er zijn toen tv opnames gemaakt. Daar is het allemaal mee begonnen, verpest voor het leven!"

Verpest??? Ik heb gewoon een grenzeloze will to please (myself and others)!!

"Verder is zeer zorgzaam, veel van haar speeltjes heeft ze al 5 jaar lang, ze is er super zuinig op. Soms komt er een nieuwe bij en gooi ik een oude weg, niet omdat ze kapot zijn maar omdat ze verteerd zijn. Haar ratje is heilig, eerst ratje halen dan pas begroeten. Als ze ligt te slapen ligt ratje onder haar koppie. Ik heb daarom wat reserve ratjes in huis gehaald, stel je voor dat ratje kapot gaat!! "
Indi & Ratje-vriendjes voor het leven...

"Nou en dan het eten en de botjes, ze heeft een ingebouwde klok in haar maag zitten. Madam gaat gewoon voor de kast zitten en kijkt je aan met een blik van ... zeg hallo het is tijd hoor!! Nou Pip je hoort het nog een happy Joe Batter.
Veel groeten uit IJsselstijn."

Lekker in het zonnetje, kauwstaafje d'r bij, hmmm dit is het Goede Leven...

... 'tis een beetje warrum en ik heb zooo dorsssst...

Indi houdt wedstrijdjes met haar schaduw- zie je hoe athletisch ze is, net als Grace!

... En dan is het bedtijd!

Dank je wel Erik, voor deze geweldige bijdrage aan het blog over jullie geweldige Indi. Een feest om te lezen en te bekijken!

Het is natuurlijk geen wonder dat Saartje (Erinna Fey of JBA), een volle zus van Indi, op haar jongere zusje lijkt. Grappig is dat halfbroer Dublin (Dublin Star of JBA), zoon van Grace en Guiness, ook steevast met zijn voorpootjes gekruist ligt. Het is een beer van een hond, een laab die zelfs voor JBA-maatstaven flink uit de kluiten gewassen is, maar hij ligt net zo keurig verfijnd-verwijfd als Indi...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeetje zeg! Wat lijkt Indi op onze Nero, echt één gezicht en in haar streken doet ze me ook aan iemand denken! Leuk om te zien dat dit meisje het goed maakt!

Anoniem zei

Ik dacht al toen ik het verhaal over Indi las: die gekruiste pootjes dat zijn Grace-genen, want Dublin ligt ook altijd zo. Wat ongelooflijk leuk om zo de verhalen van andere JBA-ers te horen. Clair pakt ook altijd snel iets in haar bek als er bezoek komt, loopt er heupwiegend/kwispelend en knorrend naar toe, maar steevast met een balletje of ratje in haar bek (zo van "kijk eens wat een mooi balletje/ratje ik heb"). Tja en loslaten wil ze ook niet zo graag. Soms is dat wat moeilijk voor haar want wat te doen als ze iets lekkers voorgeschoteld krijgt of als ze dorst heeft??! Met regelmaat wordt haar balletje dan ook in haar etens-of waterbak gelegd en eet/drinkt ze er omheen!!
Heel veel liefs,
Clarebonny en Marjan

Anoniem zei

Ik denk dat mijn vorige berichtje niet is doorgekomen... Het is gewoon ontroerend om te zien hoe Indi en Sarah op elkaar lijken! Ze hebben allebei die "wat-kijk-je-nou-je-weet-toch-dat-ik-prachtig-lief-en-bovenal-een-diva-ben"look.

Ook Saar komt aan mannelijke aandacht niks tekort. Ookal is ze 'geholpen', ze blijft een ongelovelijke sex-appeal hebben. Shakira-billen en een onweerstaanbare geur. En ze speelt natuurlijk hard to get. Eerst lokken en dan afblaffen, die hap. Hond naar mijn hart, hihihi...

Wat zwemmen betreft... Saar wacht tot er een stok gegooid wordt, en gaat vervolgens keihard achter de staarten van de apporterende honden aan. Dat het hele park niet met gecoupeerde staarten rondloopt is een wonder. De gebeten hond laat de bal cq stok los en dan gaat Sarah keurig haar kersvers 'gevonden' prooi terugbrengen. Bitch!! Vooral Clair en Teuntje kennen deze truc van binnen en van buiten.

Sarah is voor mij inderdaad veruit de allerliefste hond van de hele wereld en omstreken, maar het is logisch dat een ieder zijn of haar eigen schat het liefst vindt, ja toch?

Anoniem zei

Ook Pepsi (x-nest oktober 2006 van Claire en Freddy) ligt erg vaak met gekruiste pootjes. Het zal toch wel een uiting zijn van: "ik zit lekker in mijn vel". En zo te lezen doen zo'n beetje alle honden dat die van JBA afkomstig zijn. Leuk om de verhalen van eenieder te lezen en te herkennen.

Groetjes,
Esther.