18 december 2007

Het i-nest 5 jaar!

Dit is Sam (Irish Sam of Joe Batt's Arm)

Sam is net als zijn broers en zusjes vandaag 5 jaar geworden. Ik was al van plan om een blogje over het i-nest te schrijven vandaag, maar het was er nog niet van gekomen. Gelukkig kreeg ik net deze foto van prachtige, trouwhartige Sam, van zijn baasje Alberta!

Gefeliciteerd allemaal met jullie lieve kanjers in de kracht van hun leven!

Vader Sailor (Rocheby Marine) is erg oud, bijna 15, maar nog gelukkig en moeder Grace is nog een stuk jonger dus ik hoop ook fitter! Sam, Joe, Chester (die een nestje gehad heeft met Freddy), Flower, Coffee en Indi en hun baasjes wens ik nog heel veel fijne jaren met hun grote vriendjes!

Alberta, dank je wel! Het is steeds weer bijzonder om de JBA-ers van 'voor mijn tijd' te zien; ik ben altijd benieuwd hoe ze eruit zien (op wie lijken ze het meest?) en naar jullie verhalen waaruit hun karakter duidelijk wordt. Het i-nest bestaat hoogstwaarschijnlijk uit bijzonder athletische laabs. Grace is behalve erg groot ook heel gespierd. Ze kon in de jaren dat ze nog op JBA woonde ook heel goed met dat grote lijf van haar uit de weg. Zo stond er in de ren van de roedel waarin zij verbleef, een pruimenboom. Toen het oogsttijd was, sprong Grace van een afstand met aanloopje op de (niet zo grote) boom af, die daardoor heen en weer schudde zodat de pruimen op de grond vielen. Dan kwam de rest van de roedel er ook weer bij, en peuzelden ze gezamelijk de pruimen op...

Met een enorm lieve moeder die zo'n praktische geest heeft en een kampioen als vader met bovendien - en mijn inziens veel belangrijker - ook een geweldig karakter, hebben de i-nest pups toch een mooie genen-blend gekregen denk ik... Daar kunnen ze hopelijk nog jaren mee vooruit!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ahhaaaa!!! Dát verklaart de grote appelpluk-sessie die we ooit met Nero hadden! Je hebt de foto's dus je weet welke ik bedoel, he!

Vijf jaar al weer, wat gaat de tijd toch snel! Van harte allemaal!

Dikke knuffel van het beestenspul!

Eef

Anoniem zei

Hiep hiep hoera voor al mijn broertjes en zusjes!! Poot van Indi uit IJsselstein.

pip zei

Ja, inderdaad Eef! Die lieve Nero zat het fruit oogsten in de genen!
Ik heb Nero niet in het blogje genoemd, omdat dit over leven en verjaardagen gaat. Maar helaas hoort bij leven ook dood, al willen we het niet. Zeker niet 'voortijdig'.
Nero, Irish Pride of JBA, is ook een pup van het i-nest. Deze geweldige jongen is veel te vroeg gestorven (aan een virus dat zijn hart in no time had aangetast).
Eef en Patrick moesten hun mannetje heel plotseling in het voorjaar van 2005 al missen.
Nu is het toch genoemd en dat voelt beter.
Nero hoort bij het i-nest en daarom was hij ook vandaag speciaal in mijn gedachten.
(Samen met Chester is hij ook de enige van de i-pups die ik in het eggie heb gezien).
Denk aan jullie, Eef, knuffel je boys namens mij.

Anoniem zei

Och meid, dat geeft toch niet! Ik vermoedde ook wel dat je had getwijfeld, wel of niet, en het is niet dáárom dat ik reageerde hoor!

We hebben er natuurlijk wel bij stil gestaan, Nero zou al weer vijf geworden zijn! Het gemis is niet meer zo pijnlijk aanwezig, want we hebben Sean en Jamie nu en ook daarin zien we Nero.

Liefs! Eef

Esther zei

Alle I-hondjes van harte gefeliciteerd van hun zusje Sarah (Erinna Fey of JBA) en mij, haar mens!!

Tja, en net als voor mij zal het voor jou even slikken zijn bij de foto's, Evelien!! Wat lijken ze op elkaar... Gelukkig heb je die twee kanjers (ehm...3, Patrick ook) nog!!