10 oktober 2008

Hoe langer hoe dikker!

"Kijk! Zó dik ben ik!"

Vanmorgen, toen ik achter Janet en Sugar liep, kwam er opeens een liedje in mijn hoofd. Een liedje van 'vroeger'. In de pauze op de lagere school maakten we een lange sliert van kinderen die elkaars hand vasthielden. De eerste pakt een boom vast, de rest draait als slinger om de boomstam heen, en er wordt gezongen: "De boom wordt hoe langer hoe dikker".

"Schandalig, zelfs nu moet ik nog zelf nog m'n maaltje bij elkaar zoeken!"

Sugar en Janet worden hoe langer hoe dikker! Sugar staat aan kop, ze is ook langer zwanger. En anders gebouwd, waardoor ze snel dik lijkt. Janet heeft het soort figuur dat ook met wat kilo's teveel nog vrij slangt oogt. Het zijn niet alleen hun buiken, ook de melkproductie komt op gang en Janet heeft de dikste tepels.
Het is weer een wonder om te zien! Hoe die lichamen gestaag verder ontwikkelen, de kracht van nieuw leven.

Nadenkende Sugar

Sugar doe ik geen echt plezier met een wandelingetje, maar ze stapt vandaag toch monter mee (misschien omdat ik de camera op zak heb? Ze is gewiekst hoor!)

Parmantige Sugar

Deze pose is denk ik om te ontkrachten wat ik onlangs over Sugar en wandelen gezegd heb; ze zet haar beste beentje voor... Wat nou, niet actief, waar heb je het over?!

Ruikt lekker

Turend in de verte, waar Ollie rond rent


"Pandora's Box of JBA, that's me."

Vader Ollie (vader van zowel Sugar als Janet)

Ollie galoppeert over het aardappelveld

Ja, die  Ol heeft geen last van dikke buik en zwabberende tietjes, hij stormt over de velden en springt in het water! Hij heeft natuurlijk nog heel wat te ontdekken hier in Annerveenschekanaal! Hij is sinds kort weer terug op de basis en hij verkent de omgeving met volle overgave (Ol was op vakantie in Bovenkarspel bij zijn 2-en 4-benige familie).

Even een plasje...

Jenny Bee wordt net als anders heel enthousiast zodra ik een riem pak. Want uit is ALTIJD leuk! Dat betekent  samen zijn en prioriteit hebben. Foto's maken is vandaag echter problematisch, want Janet is nu zó ontzettend aanhalig dat ze bij elke poging van mijn kant om haar te fotograferen mislukt. Ze loopt zo de lens in! Dan maar plassend...

Enorme tepels en er komt al melk uit!

Ze worden hoe langer hoe dikker, onze Sugar en Janet. En de sporadische vreetbui is daar toch echt niet de oorzaak van (in het weekend maakte Janet weer een heleboel pens repen soldaat, daarbij zeker vakkundig geassisteerd door Sugar en Dolce...)
Ze worden met de dag dikker en we zijn hier allemaal vol verwachting!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

A gos, die lieve Sugar en Janet... Wat is het toch een wonder...straks al die puppies!!

Als alles meezit heb ik straks plenty tijd om jullie te bezoeken. Kuuroord JBA, hihiihi... Misschien kan ik het claimen bij Univé ;-))

Anoniem zei

Hallo!
Wat prachtig om te zien, die zwangere moeders!
Ik kijk dagelijks even op de site om te kijken of er al wat gebeurt!
Succes met de bevallingen!
Groetjes Karin Heijdemann

Jack Vanderwyk zei

Dat ziet er hoopvol uit! Veel plezier! :-))

Groetjes,

Jaap