19 oktober 2008

2 Special Deliveries!

Sugar's pasgeboren 1e zoon, Beats All of JBA

Al veel eerder wilde ik dit blog maken. Maar het was hier te druk om foto's te bewerken en een blog in elkaar te zetten, want de honden komen op de eerste plaats natuurlijk!

Ons huis is ingewijd! De eerste pups zijn onder dit dak geboren en zorgen voor een gezellige bedrijvigheid. Sugar - en Freddy, laten we die hier niet buiten beschouwing laten - hebben voor een unicum gezorgd. Er is al een heel ABC nestjes gefokt, maar nog nooit met alleen reutjes (of teefjes)! Sugar's B-nest is een 'boys only' nest. En ze zit verguld tussen haar dikke bolle mannen...

De moeders zijn heel druk met hun pups, ik ben heel druk met de moeders en ook met de pups, De wasmachines draaien overuren (net als wij allemaal) en voor de deuren waarachter de pups en hun moeders toeven, wordt enorm veel gesnuffeld en vol verwachting gekeken door de meeste andere honden. Want het ruikt spannend, natuurlijk, en die geluidjes zijn ook zo speciaal... Onze Catotel wil volgens mij het liefst ook weer de werpkist in met de kleintjes!

Sugar wast haar Sugar-Boys

De nacht voordat Sugar beviel, was ze, zoals gebruikelijk, al erg onrustig. Ze wilde veel uit, nestelde in haar mand en elders en het hijgen was begonnen. Natuurlijk kon ze niet meer alleen de tuin in; stel je voor dat ze daar een pup werpt! Het is zo mooi en wonderlijk om te zien hoe de natuur het allemaal regelt. Je wacht op het moment dat ze gaan graven, buiten of in de kussens. Dan willen ze hun eten niet meer, spugen vaak ook een eerdere maaltijd uit en ook blaas en darmen worden grondig geleegd. En dan kan het Grote Werk zo'n beetje beginnen.

Janet met haar 1e dochter Carpe Diem of JBA en 1e zoon, Casanova of JBA

Sugar en Janet zijn halfzusjes maar heel verschillende honden. Zowel qua bouw/exterieur als qua persoonlijkheid. En dus zijn er, naarst overeenkomsten, ook grote verschillen in hoe ze zich gedragen rondom de bevallingen.
Zo wilde Janet, net als de vorige twee keer dat ze een nestje wierp, haar werpkist in. Ze had wel 6 keer gepoept en ook geplast, ze had gebraakt en was er klaar voor. Tijdens de bevalling is ze maar 1 keer uit geweest en verder is ze niet uit de werpkist gekomen totdat de klus geklaard was.
Sugar wilde op het moment suprème niets van de werpkist weten. Vooraf had ze 'm wel besnuffeld, maar ze wilde absoluut in haar grote mand liggen. Ook met haar pups. 's Avonds toen alles weer rustig was, is ze toch nog verhuisd naar de werpkist.

Tussen de persweeën in slaapt Janet tijdens haar lange bevalling

Janet doet haar bevalling vooral zelf. Ze staat erg dichtbij de natuur en kan goed in de pijn van de weeën meegaan. Suggie kijkt me soms aan met een blik die lijkt te zeggen:" Ja eh,  jij wilde dit!" Maar het zijn allebei bikkels, en fantastische lieve en trotse en heel blije moeders!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd!!!!! Wat een topper weer. Zowel Sugie als Janet weer prachtige pups! En gezond, aan de foto's te zien.

Ik heb acuut ontslag genomen op mijn werk, zodat ik je asap kan komen helpen. Doe mijn best om eerder weg te kunnen, maarja...

Ik heb al foto's van je geplukt en op mijn Hyves gezet. Om me heen roepen namelijk zo veel mensen dat ze een 'Ollie' willen, dus je weet maar nooit, hiihhiihi... Straks wordt het hier echt een JBA-kolonie!

Geef de moeders maar een dikke knuffel van me, en 'mijn' Ollebol ook. We missen hem!!!

Dikke kus,

Esther en Sarah

Jack Vanderwyk zei

Hartstikke gefeliciteerd! Mooie nesten, mooie pups! Over een week of drie begint het echte werk pas, dus probeer het nog maar even kalm aan te doen.

Groetjes,

Jaap

Anoniem zei

Hoi Pip en Joris,
Van harte met alle prachtige pups!!
Wat heerlijk, alles gezond en lekker bol, tis gewoon een topper!!
Geweldige namen zag ik op de site.
Shona is een trotse oma en Teuntje een zo mogelijk nog trotsere tante!! Er gaat toch niks boven familie he?? Nou ja in ieder geval bij de honden dan...
Ik wens jullie heel veel plezier en geniet van deze prachtige tijd met jullie B en C nestjes!!!
heel veel liefs,

Mirjam, Shona en Teuntje!!!