13 juni 2008

Verjaardag van het O-nest!

Frodo (Oblomov's Duke of JBA) en zijn vriendje

Gisteren zijn de pups van het O-nest van Sarah en Arthie alweer 4 jaar geworden! Hartelijk gefeliciteerd Frodo, Sam, Olivier, Claire en Nora en hun baasjes!!
Saar had een zware bevalling, maar het resultaat was prachtig! Allemaal chocolade bruine pups en een gele. Die gele heer deed in het nest zijn stamboomnaam al eer aan. Oblomov is een personage uit de russische literatuur, dat ongeveer 200 bladzijdes lang zijn bed niet uit komt. Frodo, onze kleine Oblomov, lag ook heerlijk lui bij voorkeur op zijn rug, terwijl de andere pups speelden.
Frodo is inmiddels een flinke vent die heus wel een boel energie en streken heeft! 
Martine, zijn baasje schrijft:"...een foto van Frodo en z'n "grote" vriend Balto. Balto wou eerst niks weten van Frodo als puppie, maar een paar weken later ging het goed en het is alleen maar steeds beter gegaan;-)
Frodo is een grote lieverd, heel rustig, alleen als ie buiten is heeft ie soms streken. Maar als dat het ergste is;-) We genieten enorm van hem".


Onlangs kreeg ik ook mail van een broertje van Frodo, Sam (Othello's Voice of JBA). Helaas nog zonder foto's, maar die volgen binnenkort. Sam maakt het goed en lijkt uiterlijk erg op zijn moeder, aldus zijn baasje Karin. Ze mailt:
"...Het gaat heel goed met Sam! Het is echt een hele mooie slanke reu en we krijgen altijd veel complimenten.
Hij luistert heel goed, is heel aanhankelijk (Echt een dotje) Maar staat buiten de deur wel zijn mannetje!
Sam gaat altijd met ons mee op vakantie! Dit jaar voor de derde keer naar Italiƫ en hij vindt het echt geweldig! We gaan altijd met de caravan op een camping!
Als wij 's middags even naar het strand gaan blijft hij gewoon onaangelijnd bij de voortent.lekker in de schaduw! Dit tot ieders verbazing. Hij is nooit aangelijnd bij de caravan omdat hij altijd rustig op zijn erfje blijft.
Vorig jaar hebben we wel iets unieks met hem beleefd! S'nachts ging ik even uit de voortent om te kijken of onze dochter en vriendin al in bed lagen na de disco!In een fractie van enkele seconden was hij weg! Ik zacht roepen maar hij was er niet. Mijn man uit bed! Wat raar hij loopt nooit zomaar weg! Mijn man richting hondenuitlaatgebied gelopen! Ongeveer 2 minuten. En ja hoor daar kwam hij aan lopen. Hij had zichzelf midden in de nacht uitgelaten!(Hoge nood) Hij had het ook achter de tent kunnen doen, maar zo slim als hij is deed hij het keurig waar het mocht!Kijk dat is nou Sam! Echt een aanwinst! Wij zijn dan ook heel erg trots op hem en stapeldol. Maar dat is hij ook op ons! Groet Henk- Jan en Karin  uit Enschede".


"Saartje met de VUT? Nog lange niet, nog lange niet!..."

Sam lijkt in elk geval ook innerlijk behoorlijk op zijn mams! Net als haar zonen Sam en Frodo, is Saar een zacht, makkelijk en super lief en aanhankelijk wezen met een stel goede hersens. Ze let heel erg op 'haar mens' Esther, want die is haar alles. Ze zorgt net zo goed voor Esther als Esther voor Saar!
Samen ondernemen ze van alles. Net als Sam, kun je Saar overal mee naar toe nemen. Trein, bus, auto, winkels, kroeg, wat dan ook. Ze verschijnt aan Esther's zijde met een passende halsband en riem voor de gelegenheid en gedraagt zich voorbeeldig.
Sarah is een echte lady!

Maar wel een lady die graag in modderpoeltjes plonst, dat dan weer wel! Een laab moet trouw zijn aan z'n roots, natuurlijk...

"...OK, soms. Eventjes!" (Sarah en Teuntje doen samen een tukje).

Helaas heb ik geen recente foto's van de andere pups van Sarah en Arthie. Ze zijn altijd welkom, natuurlijk!

Lieve Saar, geen pups meer voor jou, niets van dat al. Jij geniet heerlijk van en met Esther en je boft want ze is een super mens en jou aller aller trouwste vriendin. Maar we zijn met z'n allen wel heel blij dat jij 4 jaar geleden die klus, jouw O-nest, geklaard hebt!

2 opmerkingen:

Bailey, Chester en Dolce zei

Ja hoor, daar sluit ik me helemaal bij aan! Saar van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je pracht kinders!! En ook een dikke knuffel voor je mens Esther, jij ook van harte!!

En wat heerlijk toch, die verhalen..T is toch een bijzonder ras, de JBA'er, die hebben altijd iets extra's..Zullen het dan toch de JBA-genen zijn??

Anoniem zei

Dat is weer een mooi stukje... Dankjewel, Pip!

Ik was woensdag tot en met zaterdag naar Texel met Sarah, heerlijk!! Daarom deze verlate reactie.

Lieve Sarah-babies, allemaal van harte gefeliciteerd!! Ik ben altijd zo benieuwd hoe 'mijn kleinkinderen' :-)) eruit zien en hoe ze het maken.

Ik heb begrepen dat een van de meisjes, Mali overleden is? Vreselijk gewoon!

Over Frodo weet ik wel wat meer omdat ik heel soms contact heb met Martine. Er staan op Sarah's website ook foto's van Frodo. Ik zou het leuk vinden ook foto's van Sam te kunnen plaatsen.

Ik vind het zo super om te lezen dat ook Sam zo honkvast is. Ik had deze week de beschikking over een strandhuisje van een vriendin van me. Saar lag voor de deur voor Jaffa, maar toen er een stel mensen met hun herder uit de duinen tevoorschijn kwamen stond ze toch wel even op en maakte zich extra groot. En toen we vorig jaar in een trekkershut in Groesbeek sliepen bleven Teuntje en Sarah ook keurig los op de veranda zitten. En ja, ik ben apetrots als ik daar complimentjes over krijg.

Sarah is nog steeds prachtig slank (om jaloers op te worden), her hips don't lie, en buitenshuis laat ze inderdaad niet over zich heen lopen. Zo leuk om die karaktertrekken terug te zien bij Sam!

Over Frodo weet ik ook hoe goed hij is met het zoontje van Martine, echt ontroerend, de band die die twee mannen met elkaar hebben. Het gevoelige karakter herken ik ook in Sarah en haar zus Shona. Dat hebben ze dus van papa Sailor meegekregen, de opa van het O-nest.

En ja, zo kun je wel doorgaan over hoe mooi, lief, belangrijk, gezellig, trouw, grappig, enz, enz onze Labradors zijn...

Veel geluk, O-nest en op naar de volgende tien jaar, minstens...!!