14 februari 2009

Sleeping Beauties...

Janet, februari 2009

Honden kunnen vol overgave slapen, heel ver weg zijn, en toch door een geluid opeens weer helemaal bij de tijd zijn. Wij mensen hebben daarmee vaak meer moeite. Janet is bij ons misschien wel degene die het meest aanstekelijk slaapt. Het is een combinatie van houding, vol overgave, ademhaling, volledige ontspanning en een gevoel van absolute veiligheid.

Janny Bee met haar oogjes open, februari 2009

We maken er vaak foto's van, omdat het zo aanlokkelijk is, zo verleidelijk. En omdat we het haar zo gunnen, dat gevoel van veiligheid en overgave.
Janet's dochters Jazz en Dolce zijn  ook schone slaapsters, die met overgave kunnen snurken alsof er een dikke dronken vent beneden in hun mandje ligt, ipv onze zwarte schatten... Hele bossen worden er omgekapt terwijl zij slapen!

Teuntje, (Carpe Diem) januari 2009

De kinderen uit het C-nest van Janet en Sailor, zijn ook schone slaapers- en slaapsters met vlag en wimpel. Hier zie je de enige gele zoon, Cas, en de 2 gele dochters, Teuntje en Noa uit het C-nest.
Like mother, like daughter- and son!

Cas, (Crest of a Wave) februari 2009

Noa (Cotton Candy) februari 2009

Noa, februari 2009

Nootje nog een keer (voor even terug bij ons dus volop op de camera!)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Héél herkenbaar!!!!,ze lijken allemaal op "mamma","Oma" Tiffi!!!!
Leuk hé!!!

Groetjes Ria

Anoniem zei

Terwijl ik dit las (gisteren) lag er naast mij een geheel opgekruld blond hondje, een zoon van Janet, met zijn vier pootjes onder zijn lijf gekruld en zijn oogjes stijf dicht. Later gevolgd door een compleet andere slaaphouding, als een soort slappe lappenpop op zijn rug, dromend en wel (blaffend, schuddend, klappertandend, snurkend en zuchtend). Zo heerlijk om te zien, die diepe rust en totale overgave aan slaap! James is trouwens niet van de 'ik ben wakker' brigade, die moet meestal eerst even gapen (luid!), knipperen, nog een keer gapen,rustig om zich heen kijken rekken en strekken (daar waar het zwartje binnen 0,5 sec. in de startblokken staat!). Gebeurt er niet heel snel iets, dat zakt hij ook even snel weer weg in een evenzo diepe slaap! Heel herkenbaar dus deze blog!

Anoniem zei

Ook hier ligt er een JBA-er heerlijk languit naast me op de bank. Op haar rug, poten in de lucht en diep ademend!! Heerlijk, word er zelf ook helemaal relaxed van!
x, Marjan en een snurkje van Clair

Anoniem zei

Ow, wat heerlijk, he? Ja, ik maak ook zo veel foto's van slapende honden. Net alsof Sarah zo'n duf apparaat is, en dat is helemaal niet zo. Maar als ze slaapt... Zo lief en helemaal op haar gemak inderdaad. En als ik haar dan aanhaal draait ze zich op haar rug om haar buik te laten zien "ja Saar, die buik heb ik nu al een miljoen keer gezien!". Ik ga vaak even bij haar liggen, lekker warm. Ze slaakt dan een diepe zucht en drukt haar snoet tegen me aan. Zo schattig...

Sla ik weer door, of is dit normaal?

Anoniem zei

Hahahahaha! Nee hoor Es, wij doen ook zo met onze honden alleen lopen we er niet zo mee te koop, hahahaha!

's Avonds, als Jamie achter slot en grendel zit, heeft Sean even het rijk alleen. Meneer bestijgt dan zijn troon (de bank) snuffelt en draait en draait en snuffelt, om vervolgens als een prins zo heerlijk languit te gaan liggen. Vaak ook met poten in de lucht. Van staart tot kop past er niemand meer naast. Ik kan het niet laten op zo'n moment even lekker naast hem te liggen, mijn hoofd in zijn nek of andersom, even lieve woordjes fluisteren, kriebelen achter de oortjes en over het buikje, overladen met dikke kussen. Zo lekker warm en behaaglijk! Sean laat meestal door diepe zuchten en omdraaien weten dat hij het nou wel wéét, dat hij lief is en mooi enzo en dat hij gewoon wil slápen. Rustig....