29 oktober 2007

Y-nest 1 jaar!

Quincy (yellow Rose of JBA) uit Lekkerkerk geniet van haar leven!

Het Y-nest is alweer 1 jaar vandaag! Dikke knuffel voor alle pups en natuurlijk voor moeder Shona!
Van alle kanten hoor ik alleen maar hele blije verhalen van trotse en erg verliefde baasjes.
Wij zijn zelf ook erg gelukkig met onze Rosie en Sailor uit dit nest van Shona en Ricky. Sailor is inmiddels een flinke vent van 34,5 kg. Hij vindt alles goed en leuk, is erg rustig en lief. Rosie is een bezig bijtje. vraag me niet waarmee ze nou zo druk is, dat hebben wij ook nog niet begrepen. Maar ze is altijd in de weer en ze heeft niet altijd tijd voor knuffelen, dat moet ze in haar schema plannen... Ze is een fijn gebouwd teefje van bijna 30 kg. Vaak kijkt ze erg bedenkelijk, volgens mij moet ze over een paar jaar met haar 1e bottox behandeling beginnen, zie foto onderaan: ze heeft vaak een bedenkelijk fronsje op haar voorhoofd...

Recente kopstudie van Quincy.

Nog een kopstudie van Quincy, iets langer geleden

Sam (Your Place or Mine OF JBA) staat mooi! Wat een beer van een vent he, en deze foto is nog van de zomer!

(Half)broers Tessel (Paddington Bear of JBA) en Nero (Young at Heart of JBA) in de Friese meren, juni 2007

De broertjes Nero en Sam, twee handen op 1 buik, dikke vriendjes en buurjongens.

Nero en profile, juni 2007. Het zou zó een vroegere foto van Tessel kunnen zijn!

" Da's een gekke bal!Die blijft hangen!??" Sailor (Yorkshire Man of JBA), juni 2007

Halfbroertjes Tessel en kleine Sailor samen in een mand, maart 2007

Sail met het laatste restje van zijn favoriete speeltje.

Rosie (Yoruban Rose of JBA) op de Elspeetse hei, oktober 2007

Kleine Rosie (met denkrimpel!) tussen haar grote vrienden Bailey en Chester, enkele maanden geleden

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hihihihi.. die frons is mooi, maar wat is er met d'r oren aan de hand? Die zijn echt wel gróóóóót! Daar kan ze vast heel goed mee horen, toch??? :-))

xxx Eef

pip zei

Hm... De oplettende lezer zal gezien hebben dat de frons-grote oren foto al wat ouder is. De foto op de hei, die recent is, laat zien dat haar hoofd behoorlijk in haar oortjes is gegroeid... Zo gaat dat in de enorme groeifase van het 1e jaar! Maar eh, dat hoef ik jou, Eef, niet te vertellen met Jamie uit het W-nest, haha!

pip zei

Oh, en wat betreft dat goed horen... Ze hoort uitstekend, maar luistert alleen als het haar zint. Als ze niet druk druk druk is...

Anoniem zei

Sailor was ook lekker verwend door Lot & Tom met een groot bot. Clair ging er natuurlijk meteen mee aan de haal toen we even op bezoek kwamen en ging met bot in de bench liggen. Sailor vond het best. Hij kwam samen met Dublin gezellig even knuffelen! Gelfeliciteerd, jongen!
Liefs,
Marjan

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Marieke en Quincy zei

want mevrouw staat erg open voor de reuen (waar je al voor waarschuwde!) staart opzij en ze duwt zich er gewoon onder....
ik herken veel in het stukje een knuffel heerlijk maar alleen als het in haar planning past....Quincy is ook vaak druk met vanalles en nog wat!!
Ik vond het erg leuk syukje geworden en de tijd is verschrikkelijk hard gegaan....
Ik ben dan oo zeer trots en vereerd dat ik een labje van JBA heb!!!
Groetjes Marieke en Quincy

pip zei

Gefeliciteerd Marieke! Quincy boft ook enorm met jou als baas/mens!
Ik had je reactie per ongeluk 2x geplaatst, daarom weer 1 verwijderd...

Bailey, Chester en Dolce zei

Lieve Roosje, Sailor en Y-broertjes en -zusjes
Namens Bailey en Chester héél héél erg gefeliciteerd!! Wat vliegt de tijd, hè!! Voor je het weet is klein ondeugend Roosje een hele grote ondeugende Roos!
Enne, Eef..hoezo grote oren?? Hebben jouw honden dan niet van die goed-hoor-oren? Nou, Chester wel, hoor. Aan zijn oren ligt het niet..die zijn groot zat, maar ja, dat luisteren,hè, daar schort het nog wel eens aan.
Maar zo bont als zijn grote broer maakt hij het (nog) niet; die had zaterdag een examen en scoorde maar liefs 4 keer een nul!! Oke, hij heeft oorontsteking, én de examinator was een échte Cynophilia-trut (excuse me, maar dat was ze écht), maar om nou ineens niet meer te weten wat zit of af is...
Maar ach, je kent Bail, voor mij blijft ie toch echt de grootste schat van Drenthe!!

Anoniem zei

Nee, daar hoef je mij niks over te vertellen! Hier beginnen de verhoudingen al wat meer te kloppen, na één jaar, maar de oortjes zijn nog altijd groot, hoor! Misschien lijkt het alleen maar zo, omdat zijn oren een stuk donkerder zijn dan de rest van zijn lijf. Trouwens, ik heb hier ook een fronskampioen hoor! Sean is namelijk echt wel de baas over Jamie en als Jamie op zijn kop krijgt (lees: als Sean met veel vertoon terugpakt wat Jamie heeft afgepakt) en hij dus maar in een hoekje gaat zitten - nou, dan moet je eens zien hoe hij kan fronsen! Ik zal eens kijken of ik daar een mooie foto van kan maken!

Anoniem zei

Teuntje had ook grote oren, ik noemde haar altijd Dombolientje. Vond Mirjam niet leuk...

Tis allemaal goedgekomen. Teuntie is een plaatje, mijn grote vriendin. De grootste vriendin van de zwarte meisjes dan...

Unknown zei

Gefeliciteerd met terugwerkende kracht van jullie moedertje!!! Die ook een druk denk leven heeft!! Een erge frons en ook alleen luisteren als ze even tijd heeft!!! Meen je het echt??? Wil je dat ik meekom??? Nou nog even een paardebloempje snoepen en dan ben je de eerste hoor!!!
En ja met de grote oren en lodderige blik is het bij Teuntje ook goed gekomen hoor!!!
Nou blij om te zien dat het met al de pups zo goed gaat, en nogmaals gefeliciteerd!!!!
xxx Mirjam, Shona, Teuntje!!!